שיווק דיגיטלי הוא אחד התחומים החדשים והרעננים בעולם ההייטק. חברות הייטק רבות הבינו את היתרונות הרבים במחלקת דיגיטל In-House וכתוצאה מכך הביקוש לאנשי דיגיטל עלה. אחד מהתפקידים המעניינים ומאתגרים בתחום הוא תפקידו של איש ה-PPC. בשנים האחרונות ובעיקר עכשיו בתקופת הקורונה, אנחנו עדים בעלייה במספר האנשים שלוקחים קורס שיווק דיגיטלי אונליין ומתמחים ב-PPC.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

תשלום לקליק (PPC) נחשב לכלי שיווקי מאוד שימושי המשמש להשגת רווחים בתקופה קצרה. עסקים רבים מרוויחים יתרונות רבים משימוש ב-PPC על ידי הפעלת קמפיינים מוצלחים. זהו סוג של שיווק בו המשווק משלם לפלטפורמות בהן לפלטפורמות פרסומיות כמו Google או Facebook כאשר משתמש לוחץ על הפרסומת. קמפיין PPC מצליח יכול לייצר רווח מהר יותר מערוצי שיווק מקוונים אחרים וכך הוא גורם לעסק לצמוח במהירות.
באמצעות PPC, ניתן להגיע לקהל המטרה בזמן הנכון ולהציע לו את מה שהוא מחפש כדי להמיר אותם כלקוחות. ישנן צורות נוספות של שיווק PPC, כמו תשלום לפי הופעת הפרסומת המתמקד בתצוגה של הפרסומת ולא במעורבות איתה. ניתן גם להגדיר קמפיינים של PPC עם מנועי חיפוש שונים ופלטפורמות מדיה חברתיות.

מדוע יותר ויותר אנשי שיווק בוחרים לשווק במודעות ממומנות?

1. תוצאות מיידיות
כשזה מגיע לתחום שיווק דיגיטלי, עסקים רוצים לראות את ההכנסות במהירות ו-PPC היא שיטה מעולה לכך. בניגוד לאפשרויות שיווק מקוונות אחרות, כמו קידום אתרים אורגני, PPC יכול להשיג דירוג בעמוד החיפוש הראשון במהירות. הסיבה לכך היא ששיטת השיווק הזו מאפשרת למשווק להציע הצעות מחיר על מילות מפתח מסוימות שיופיעו בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש.
2. מספק תוצאות מדידות
כשזה מגיע ל-PPC, אי אפשר לזייף נתונים. כל התוצאות מדידות מרגע עלות הקמפיין כולל רווחים לצפיות, ביקורים באתר וכו'. מרגע שתתחילו קמפיין, תדעו כמה הוצאתם עליו וכבר במהלכו תוכלו לקבל מושג כמה רווח צפוי לכם. אם הקמפיין אינו פועל לשביעות רצונכם, תוכלו לבצע בו שינויים שיכולים לחסוך את שאר הסכום שהושקע.
3. אפשרות להגיע לקהל יעד מדויק
כשמנהלים קמפיין PPC, אתם רשאים לבחור את המיקום ואת משך זמן הפרסום שלכם. המודעות יופיעו על סמך גורמים כמו מילות מפתח, מיקום, אתר, מכשיר, שעה, תאריך ועוד. משווקים יכולים גם למקד את המודעות על סמך דמוגרפיה ותחומי עניין של קהל היעד. פלטפורמות מדיה חברתית כמו Facebook ו-Instagram, מאפשרות למקד במדויק את הפרסום לקהל. ככל שהקהל מדויק יותר, כך שיעורי ההמרה גבוהים יותר. זו אחת הסיבות העיקריות ששיטת השיווק הזו כל כך פופולרית בתחום שיווק דיגיטלי.
4. ה-PPC בלתי תלוי בשינויי SEO או google
קידום אתרים הוא האפשרות הטובה ביותר להצלחה לטווח ארוך. לכן, חשוב לדאוג שהאתר שלכם עומד בכל הפרוטוקולים של SEO. ב-PPC לעומת זאת, ניתן ליצור קמפיינים רווחיים מבלי לדאוג לאלגוריתם של google ולגורמים אחרים שעלולים לפגוע בתוצאות הדירוג. כמו כן אם העסק שלכם מציע הצעה לזמן מוגבל, ה-PPC היא שיטת שיווק מצוינת שתאפשר לכם להגיע לקהל גדול בזמן קצר.
5. השיטה מספקת למשווק שליטה מלאה
סיבה נוספת שהופכת ה-PPC לשיטה פופולרית בעולם של שיווק דיגיטלי, היא שהיא מאפשרת למשווק שליטה מלאה בפרסום. הוא יכול לקבוע תקציבים משלו על בסיס יומי כדי להבטיח שהוא מוציא רק על מה שהוא רוצה להקצות. פירוש הדבר שלפני התחייבות מלאה תוכלו לבדוק את הקמפיין למשך זמן קצר. זה צעד נבון לעמוד בתקציב קטן עד שהקמפיין יניב רווח. וברגע שאתה שם לב שהקמפיין עובד כמו שצריך אז אתה יכול להמשיך בקמפיין ולהרוויח ממנו יותר רווחים.