אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם על היתרונות הרבים של החיים במודיעין. המיקום המושלם בין ירושלים לתל אביב, רמת החינוך הגבוהה והאוכלוסייה הצעירה והאיכותית, הם רק חלק קטן משפע הסיבות שגורמות לכל כך הרבה משפחות להקים בה את ביתן. למעשה ישנם כל כך הרבה יתרונות למגורים במודיעין, שלחלק מהם אנחנו אפילו לא מודעים. כך לדוגמה, הואיל ומדובר בעיר צעירה עם בנייה חדשה שתוכננה בקפידה, מודיעין לא סובלת משורה ארוכה של בעיות הקשורות לתשתיות ישנות, בדגש על תשתיות המים.
עם זאת, גם במבנה החדש ביותר, עם צנרת המים המתקדמת ביותר, עשויות להופיע בעיות אינסטלציה בשלב כזה או אחר, שאינן קשורות לגיל הצנרת כהוא זה. הכוונה היא לבעיות שונות שנגרמות בשל שימוש לקוי בצנרת, שקשור בעיקר לחוסר מודעות. אם אתם מעוניינים לשמור על הצנרת שלכם במצב תקין לאורך כמה שיותר שנים, הרשו לנו להזמין אתכם לקרוא את הכתבה שלפניכם, הכוללת מספר טיפים חשובים בנושא.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב צנרת חדשה מודיעין
דפי זהב צנרת חדשה מודיעין
דפי זהב צנרת חדשה מודיעין
(צילום: shutterstock)
מגבונים לחים הם האויבים הגדולים ביותר של מערכת האינסטלציה
לא צריך להיות אינסטלטור במודיעין עם וותק של 20 שנים בתחום, כדי לדעת שהמגבונים הלחים הם בין הגורמים המרכזיים לסתימות בצנרת הביתית והעירונית כאחת. כיוון שהמגבונים לא מתפרקים במהירות, די בכך שמגבון אחד יתקע באחד הצינורות, כדי לגרום לרבים נוספים לחבור אליו ובסופו של דבר להוביל לסתימה רצינית מאוד.
אם כך הטיפ הראשון שלנו אליכם הוא להמעיט בשימוש במגבונים ובנוסף להצטייד בפח ייעודי למגבונים, שיאפשר לכם להימנע מלהשליך אותם לאסלה.
מסננים לפתחי הניקוז – הפתרונות הפשוטים ששווים את משקלם בזהב
גם אם נקפיד להימנע מלהשליך שאריות מזון לכיור ולפנות את השערות מהמקלחת בתום הרחצה, אף פעם לא נצליח לשמור על ניקיון מושלם. אמנם גרגיר אורז בודד ככול הנראה לא יגרום לסתימה, אך בדומה לתהליך שיכול להתרחש במקרה של מגבונים לחים, גם שאריות המזון עשויות להיתקע בצנרת הביתית ובמהלך הזמן לצבור עוד ועוד לכלוך, עד לשלב שבו נוצרת סתימה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בשערות שעושות את דרכן לחור הניקוז שבמקלחת.
כדי למנוע הצטברות של לכלוך, שערות ושאריות מזון בצנרת הביתית, מומלץ ביותר לרכוש מסנני מתכת קטנים, המתאימים לחורים השונים. מדובר בהשקעה של שקלים בודדים, המצדיקה את עצמה בענק.
נלחמים באבנית ועל הדרך מאריכים את חיי הקומקום החשמלי
כולנו מודעים לנזקים השונים שהצטברות של אבנית עשויה לגרום למגוון רחב של מוצרים חשמליים ובכלל זה הדוד החשמלי, הקומקום החשמלי ואפילו מכונת הכביסה. בנוסף לכל זה, חשוב להבין שהצטברות של אבנית עשויה לגרום גם לנזקי צנרת. הואיל וכך הם פני הדברים, הרי שכאשר אנחנו מטפלים בבעיית האבנית, באפשרותנו לחסל שתי ציפורים במכה אחת.
ישנה שורה ארוכה של דרכים להילחם באבנית ובכלל זה שימוש במסננים מרכזיים, שחרור אבץ לצנרת הראשית ועוד. מסנני אבנית יתרמו לא רק להארכת תוחלת החיים של הצנרת ושל שלל מוצרים חשמליים אלא גם לשיפור טעם מי השתייה. כדי להתקין חלק מהמסננים, יתכן שתצטרכו ליצור קשר עם אינסטלטורים ירושלים או אינסטלטור במודיעין אך יש לציין כי ישנם פתרונות שניתן להשתמש בהם באופן עצמאי וללא מעורבות של בעל מקצוע.
טיפ אחרון לסיום
הדגשנו את חשיבות השימוש במסננים אך חשוב לציין בנוסף כי ישנם חומרים שיכולים לעבור בקלות דרך חורי המסננים, בדגש על נוזלים שונים. זה המקום להדגיש שחל איסור מוחלט לשפוך לכיור, למקלחת או לאסלה, שמנים מכל הסוגים, בדגש על שמן בישול: לאחר שמטגנים מנות כאלו ואחרות בשמן עמוק, הדרך הנכונה להיפטר מהשמן היא להמתין שיתקרר לחלוטין ולאחר מכן לשפוך אותו לשקית אטומה ולהשליך אותה לאשפה.