כל עסק חייב למצוא את המקום המתאים ביותר לפעילותו. בשיקולים לבחירת המקום נכללים רבים וטובים ביניהם: סוג העסק, איכות העובדים הנדרשים לתפעולו, מידת חשיפתו לציבור המגיע אליו, התשתית של המבנה בו הוא שוכן, כמו גם, התשתית שהרשות המקומית מעמידה, השירותים הסביבתיים, מיקומו ביחס לאתרים חשובים וחיוניים ועוד. שוכרים רבים כוללים בשיקולים גם את נוחותם כבעלי ומנהלי העסק מאחר והם נדרשים להקדיש לו שעות רבות מזמנם. מרכז הארץ נחשב לאזור שבו מרוכזים מרבית מרכזי העסקים והארגונים החשובים ביותר. האזור כולל את גוש דן והאזורים הקרובים אליו כולל אזור העיר מודיעין. השכרת משרדים במודיעין היא אופציה מעולה, ואם אתם חושבים עליה אז אלו הדברים שתצטרכו לבדוק.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

1. מיקום – המיקום מתייחס למיקום באזור וגם למיקום הפיזי עצמו בו. אזור מודיעין נחשב למעולה בגלל הקרבה לתל אביב מחד ולירושלים מאידך. לידו ניתן למצוא את נתב"ג וכביש 6 המאפשרים שימוש בתחבורה יבשתית ואווירית מעולה. בחירה טובה נוספת היא במקום מרכזי בעיר או בשוליה ורצוי בתוך מתחם שבתוכו וסביבו שירותי מסעדות, סופרמרקטים, חנויות לממכר ציוד משרדי ואחר, וכן סניפי דואר, בנקים, משרדי רשות מקומית, משטרה וגופים רשמיים אחרים ועוד. בנוסף, מיקום בשכנות לשכונות מגורים בקרבת מקום מאפשרת מציאת עובדים, להיות נגישים ללקוחות שבויים ועוד.
2. נגישות לתחבורה ציבורית טובה – כזאת שתשרת את עובדי העסק, אורחיו, ספקיו ומבקריו הנוספים.
3. תשתית של המבנה – בחירת מבנה מסודר שקיימות בו מערכות חיוניות ונוספות. חיוניות הן כמובן: אינסטלציה, תקשורת, חשמל ועוד, הנוספות הן: מיזוג אוויר מרכזי, הגנה מפני אש ועוד. כמובן, שיש צורך בחניה רחבת מימדים לאורחים והקצאת מקומות חניה פרטיים למשרדים עם עובדים רבים.
4. אפשרות לגמישות בהתאמת שטחים - כל עסק קטן רוצה לקבל תחילה שטח קטן מימדים עם יכולת לקבל נוספים בעת התרחבותו. בעסק גדול השטח המושכר גדול, יחסית, אבל כדאי לוודא אפשרות להוספה או לגריעה ממנו בתקופות משבר ועוד. בדרך כלל, מקבלים שטח בתולי וכל לקוח מתכנן אותו על פי צרכיו כולל חלוקה פנימית.
5. חברת ניהול – השאיפה של כל מנהל עסק היא להמעיט ככל האפשר בעיסוק בפרטים טכניים קטנים הקשורים להתנהלות העסק. מבנה המנוהל על ידי חברת ניהול מספק את הצורך הזה היטב. הוא נותן מעטפת שירותים הכוללת: ניקיון, אחזקה, גינון, טיפולים תקופתיים דוגמת צביעה, שיפוצים, איטום גג, בקרת מעליות ועוד. כך, תהיה לעובדים סביבת עבודה נעימה ונוחה והמבקרים יוכלו ליהנות מהמתחם בו מצוי עסק עצמו.
6. איכות הבנייה – יש לכך חשיבות עליונה על מנת למנוע תקלות שונות במהלך תקופת השכירות. בנייה מחומרים איכותיים, איטום יעיל, מערכות מתוחכמות וחדישות, תשתית למערכות עתידיות של תקשורת ואחרות אשר ניתן יהיה להתקין בקלות ועוד. כל אלו יתרמו מבחינה פרקטית, ולא פחות חשוב, ניתן יהיה לעצב את המשרדים ביתר קלות תוך כדי הפיכתם לנאים, ומזמינים מאוד. מראה יפה ונוחות מקסימלית תהפוך את חווית העבודה בהם לטובה ופורייה ביותר.
7. מחירים - שיקול מכריע בבחירת מקום מושכר. ראשית מודיעין נמצאת מחוץ לאזורים המבוקשים ביותר אם כי בקרבת מקום אליהם, ומשום כך, המחירים נמוכים יותר וטובים לכל כיס. כמובן שיש משמעות לגודל השטח המושכר, לאורך הזמן ולפרמטרים נוספים העשויים להילקח בחשבון בעת המשא ומתן על המחיר הסופי ללקוח.
8. הנהלה – הנהלה שרואה את טובת הלקוח תשרת אותו בהתאם, תהיה גמישה לצרכיו ותספק לו מענה טוב, וכדאי לחתום על הסכם מולה.