לפני שנתיים התקיים בלונדון פסטיבל גדול, תל אביב בלונדון, הלונדונים הוזמנו לטעום מריחותיה, טעמיה וצלילה של העיר תל אביב, מעל ל- 20 אלף איש הגיעו להינות מתרבות ישראלית על כל גווניה ובעיקר תרבות המייצגת את תל אביב. שנתיים בדיוק אחר כך מארגנים יוזמי האירוע בלונדון, מרק וורת' וטלי צמח, אירוע דומה שיביא לתל אביב את ניחוחותיה של לונדון ושל התרבות הבריטית. הפסטיבל מתקיים בתמיכת עיריית תל אביב יפו ובשיתוף פעולה עם מחלקת המופעים של העירייה.
רחבת בית האופרה בתל אביב תלבש את צבעי היוניון ג'ק, ובאולמות בית האופרה, התיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב, ואף בתדר/בית רומנו, יוכל הקהל הרב לטעום תרבות בריטית בסגנונות שונים.
החגיגה תחל כבר ברחבה בתאריך ה- 27.11.19 – בשעה 18:00 - במופעים שיתקיימו על הבמה המרכזית. הקהל יוכל להתענג ממופעי מוסיקה, ושירים בריטיים אותם יבצעו תלמידי בית הספר רימון (כניסה חינם). בדוכנים שיהיו פזורים ימכרו מאכלים ובירה בריטיים, ואפילו תה עם חלב, פיש אנד ציפס, Shepred's Pie, ציפס, Sunday Rost ובירה Fullers. גם מסעדת חדר האוכל מצטרפת לחגיגה וכל מי שיגיע עם כרטיס מאחד המופעים, יכול להתכבד בארוחה בריטית בת שלוש מנות ב-110 שקלים בלבד עם כוס יין או בירה במתנה.
2 צפייה בגלריה
גרנד פינאלה. צילום: Rahi Rezvani
גרנד פינאלה. צילום: Rahi Rezvani
גרנד פינאלה. צילום: Rahi Rezvani
תוכנית המופעים והאירועים
להקת המחול של חופש שכטר במופע גרנד פינאלה בבית האופרה - יצירה מרתקת, מרגשת, מצחיקה ומעוררת מחשבה העוסקת בין היתר בפרידה ויחסים על שלל צורותיהם. להקת הרקדנים הבינלאומיים מלווה על ידי רביעיית נגנים שיוצרים יחדיו מופע יחיד במינו. ביום רביעי 27.11 בשעה 20:30 | ביום חמישי 28.11 בשעה 20:30 | ביום שישי 29.11 בשעה 13:00 | בשבת 30.11 בשעה 20:30.
ההרפתקה הגדולה של שייקספיר באולם התיאטרון הקאמרי - שלושה קומיקאים אמריקאיים שהחלו את דרכם ביצירה ההצגה, כל כתבי שייקספיר -שעה וחצי של הומור מטורף שהעלה את כל מחזותיו של שייקספיר ב- 90 דקות. ביום שישי 29.11 בשעה 12:00 | בשבת 30.11 בשעה 17:00 ובשעה 20:30
רסיטל לצ'לו ולפסנתר, נטלי קליין וגיל שוחט במוזיאון תל אביב לאמנות - מיצירות באך, ברהמס, בלוך, רחמנינוב ושופן. נטלי קליין הינה צ'לנית בריטית עטורת פרסים בינלאומיים, אשר הופיעה כסולנית עם מיטב התזמורות והפסטיבלים ברחבי העולם. ביום חמישי - 28.11 בשעה 20:30.
2 צפייה בגלריה
נטלי קליין. צילום: נדב נווה
נטלי קליין. צילום: נדב נווה
נטלי קליין. צילום: נדב נווה
בימי הפסטיבל יופיעו בתדר ברחבת בית רומנו שורה ארוכה ומשובחת של די ג'ייז שישמיעו מוסיקה בריטית עכשווית. בין המשתתפים הצפויים: Donna Leake, Ari & Storm, Kasien, DJ Jamo Beatz, Lava La Rue, Miss Banks, Onoe Caponoe + Swissa, Kida Kudz.
ב-27 בנובמבר תיפתח במוזיאון תל אביב לאמנות תערוכתה של האמנית הסקוטית הצעירה רייצ'ל מקלין (נולדה ב־1987 באדינבורו, חיה ופועלת בגלזגו). התערוכה מורכבת ממיצב וידיאו, שבמרכזו הסרט Spite Your Face (2017, 37 דקות). גיבור הסרט הוא צעיר בן דמותו של פינוקיו, שמטפס מאשפתות למרומי החברה הגבוהה, ונהנה ממנעמי הידוענוּת והכסף עד לצניחה הבלתי נמנעת למטה.
ב-29 בנובמבר יתקיים במוזיאון תל אביב "מפגש אמן" עם האמנית קארן רוסו, אמנית ישראלית החיה ויוצרת בלונדון, רוסו הציגה בגלריות נחשבות בבריטניה וברחבי אירופה, וזכתה בפרסים רבים, היא תשוחח על יצירתה.. מפגש האמן עם קרן רוסו הוא בהמשך לתערוכה של יצירותיה שתפתח במוזיאון במקביל.
באולם הקולנוע של המוזיאון, יוצגו במשך יומיים שישה סרטים בריטיים המציגים את פניה השונים של התרבות והחברה הבריטית.