פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41, אירוע הדגל של העיר עכו, יתקיים השנה במהלך חג החנוכה, בימים ראשון עד שלישי 13-15.12.20, במתכונת אינטרנטית. לאחר דחיית הפסטיבל שאמור היה להתקיים במהלך חוה"מ סוכות עקב החלטת הממשלה להטיל סגר כללי כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה, החליטו עיריית עכו בראשות שמעון לנקרי והנהלת הפסטיבל לקיימו און-ליין. קיום הפסטיבל, למרות השנה הקשה והמאתגרת, נעשה מתוך הרבה אהבה ותמיכה לתרבות ונועד לתת במה, פרנסה ותחושת חיוניות לאמנים, ליוצרים ועובדי התעשייה.

3 צפייה בגלריה
Art-Attack
Art-Attack
Art-Attack
(צילום: אילן בשור)

הפסטיבל, בניהולו של המנכ"ל מאור בנזינו, שזו שנתו הראשונה בתפקיד, ובניהולו האומנותי של שלום שמואלוב יציג השנה 6 הצגות במסגרת התחרות, שגם היא תתקיים כסדרה. חלק מההצגות שנועדו להיות מוצגות במהלך חוה"מ סוכות על במות הפסטיבל, מצולמות בחללי עכו העתיקה המשמשות ביתו הטבעי של הפסטיבל וחלק מההצגות יעלו כמופעי זום חיים ואינטראקטיביים להנאת הקהל. כפסטיבל לתיאטרון אחר, ההצגות אינן מצולמות כפי שהצגות תיאטרון מצולמות בד"כ אלא עם טוויסט.
6 הצגות התחרות שעוברות אדפטציה לשידור ברשת נבחרו על ידי הועדה האומנותית מתוך מעל 180 הצעות שהתקבלו. הצגות התחרות מעלות שאלות בנושאים המהותיים לחיינו בארץ, שאלות שישובו ויעסיקו אותנו גם ביום שאחרי הקורונה. היוצרים השנה, רובם ככולם, מבקשים לדון בעין ביקורתית בסוגיית הציונות, הנרטיב הציוני, המטרות והיעדים של הציונות ובאתוס הישראלי. נושאים כבדי משקל שמטופלים לעיתים בצורה ישירה ולפעמים בצורה קלילה, מצחיקה ומשחררת. מכירת הכרטיסים לפסטיבל תפתח בימים הקרובים במחיר סמלי לכל הצגה.

3 צפייה בגלריה
joint
joint
joint
(צילום: אילן בשור)

"הג'וינט הישראלי" - מאת ערן טובול, מציג את גדולי המנהיגים של מדינת ישראל כאילו היו צעירים בתקופתנו, שלא יכולים לקנות דירה וחוברים כדי לבנות מודל כלכלי קיבוצי. כשהקופה המשותפת שלהם נגנבת, הם מתפתים לעסקה מפוקפקת עם יאסי, סוחר הסמים. העסקה מסתבכת וכעת חייהם בסכנה. הם פותחים במלחמת הישרדות ומגלים שלניצחון יש טעם של הפסד ובכל רגע הקומדיה יכולה להפוך לאסון.
"פינטה" - יוצרת ובמאית: רוני טוביאס גדעון . היצירה "פינטה" נעה בין טקסט, תנועה, דימוי ואור, ושואבת השראה מיומניו של קולומבוס, מראיונות עם אילון מאסק, משידורי ספייסאקס, משידורי נאס"א ועוד, על מנת לבחון את אותם אנשים שיוצאים למסע, המניעים שלהם והמחיר שהמסע שלהם גובה.
"1948" - יצירה ובימוי: אפרת שטינלאוף. מורי היסטוריה יקרים/ות! אתם כמעצבי הזהות העכשווית בראי העבר, מוזמנים/ות להשתלמות מקוונת בנושא: "1948- איך ללמד מאורע". ביחד נתבונן על העבר ונשאל שאלות על אמת היסטורית, על זיכרון קולקטיבי ועל נרטיבים. נלמד מתודות מגוונות כיצד ללמד את הנושא מרחוק בשעת חירום ומקרוב לכשנחזור לכיתות, ואולי נגלה דבר מה חדש על קורבנות ומנצחים.
"אלאים الأيام "Alayam - כתיבה ובימוי של אלעד משה. אירוע דיגיטלי העוסק בנזילותה של הזהות בחברה רב תרבותית. שברי וידאו טקסט וצליל על רקע עיר עשירה בזהויות ישמשו מגרש משחקים עבור להקת גברים אקראית בעולם של אחר מול אני, גבוה מול נמוך, אמת אבסולוטית מול סמנטיקה ומניפולציה.
"על אדמה מוזרת" - במאית ויוצרת סיון שלצר. הקהל נכנס לחלל מוזיאלי בו מוצגת תערוכה היסטורית שמתעדת את מבצע ״מן השורש״ שהתרחש בשנת 2042. זהו מבצע עקירות מאסיבי של כל העצים הלא מקומיים שנטעו בארץ בעקבות רעיון ״הפרחת השממה״. הקהל מסתובב בין המוצגים והפרפורמריות, בסיור בין שבילי כאוס הנרטיבים שבו אנו חיים.
"הקהל מתבקש לעמוד" - סאטירה מאת עדינה חיימיס ועידו קולטון ובבימויו - החזרה הגנרלית לטקס יום הזיכרון המרכזי של תיכון 'עלומים' בעכו, פתוחה השנה לקהל. את הטקס מביים אריק יעקובסון, במאי שחולם לביים את "תיבת נוח" ועקדת יצחק בברודווי, אך נאלץ להסתפק בתלמידי שכבת י״ב בעכו. על אף המכשולים, נרקמות תובנות משמעותיות על היום המיוחד, הטקס ועל החיים במדינה ששוכחת לקדש את החיים כפי שהיא מקדשת את המתים. בהצגה משחקת השחקנית אסתי זקהיים.

3 צפייה בגלריה
הקהל מתבקש לעמוד
הקהל מתבקש לעמוד
הקהל מתבקש לעמוד
(צילום: אילן בשור)

במסגרת הפסטיבל יתקיים באמצעות אפליקציית זום דיון מיוחד על שם ד"ר שוש אביגל בנושא "תיאטרון במשבר" בהנחיית מאיה ערד יסעור. במסגרת הכנס יתארחו יוצרים פעילים בשני פאנלים שונים ויתקיים דיון על השפעת משבר הקורונה על האומנות בכלל והתיאטרון בפרט.
לפרטים נוספים על המופעים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן.