כתבה: ליהיא גלמן רם.
המשבר הכלכלי שעברה יוון השפיע על כל תחומי החיים של התושבים ויש לה עוד דרך ארוכה לעשות על מנת להתגבר על הטראומה. אך נראה כי הפעילות העסקית מתחילה לראשונה, מזה עשר שנים, להראות סימני חיים. יותר עסקים קטנים קמים, גלי ההגירה נעצרו, אל הטברנות חזרה שמחת החיים והתיירים חוזרים אל החופים הקסומים, הכפרים העתיקים והערים שוקקות החיים. כל אלו מייצרים הזדמנויות עסקיות חדשות ואטרקטיביות עבור ישראלים רבים. כמה מהבולטים שבהם ישתתפו בפאנלים בכנס "ידיעות תקשורת" וייתנו טיפים להשקעה נבונה מחוץ לישראל.
2 צפייה בגלריה
 בתים מסורתיים באתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
 בתים מסורתיים באתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
בתים מסורתיים באתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כנס אתונה של ידיעות תקשורת יתקיים בסוף השבוע
עם פרוץ המשבר הכלכלי ביוון מחירי הנדל"ן צנחו בקצב מסחרר. בעבור משקיעים מהחוץ בתי הקיט שלחופיה הקסומים או דירות מעוצבות בלב עיר הבירה נמצאו לפתע בהישג יד. ואז גם התברר שיוון היא מקום טוב להשקיע וליהנות מנכס אירופאי לצד תשואה גבוהה. חן ירקוני עבדה באחת מחברות הנדל״ן המובילות במשק עד שהחליטה לקחת את המושכות ולצאת לעצמאות כיזמית.
"המטרה הראשונית היתה למצוא הזדמנויות, לאתר שוק שאפשרות הכניסה אליו היא בסכומים יחסית נמוכים, וכאן יוון נכנסה לתמונה", אומרת ירקוני, שתיקח חלק בכנס בפאנל 'הדירה היוונית שלי' ותסביר על אפשרויות ההשקעה הגלומות ביוון ובאתונה בפרט.
"אתונה היא עיר תוססת, מלאה באוזו, תיירים וטברנות ואי אפשר שלא להתאהב בה. ראיתי מאות נכסים, הכרתי עשרות שכונות, בניתי צוות קומנדו מנצח - עו"ד, נוטריון, רואה חשבון, מתווכים מקומיים במשרדים גדולים וקטנים, קבלני שיפוצים, מהנדסים, ולבסוף רכשתי לעצמי את הדירה הראשונה".
בשנתיים האחרונות פועלת ירקוני בעיקר באזור השוק באתונה והסביבה ורוכשת דירות עבורה ועבור לקוחותיה. "המטרה שלי היא לחסוך לכם את 'שכר הלימוד' ולהעביר את הידע שיעזור לכם להימנע מטעויות שעולות לא מעט כסף".
2 צפייה בגלריה
השכונות המודרניות של אתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
השכונות המודרניות של אתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
השכונות המודרניות של אתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
לעומתה עינת יניב ורחל רוב התגלגלו ליזמות נדל"ן בעיר כמעט במקרה כשרכשו מלון באי מיקונוס בלי שהיה להן הון עצמי ראשוני. רוב למדה בכלל משפטים, ויניב עבדה כרפרנטית אשראי בבנק יהב. "בארץ אין מה לעשות עם 200 אלף שקל. לעומת זאת ביוון האפשרויות הן רבות", אומרות השתיים, שאף יסבירו בפאנל 'הדירה היוונית שלי' איך גם אתם יכולים להפוך למשקיעי נדל"ן וליהנות מתשואה שיכולה לנוע בין 8% ל־ 12%. השתיים מציעות היום למשקיע המתחיל דירות בתקציב מינימלי, לצד אפיקי השקעה בתחום התיירות.