"תעצמו רגע את העיניים, נסו לדמיין את העיר האהובה שלנו ביום שאחרי הקורונה. קמים בבוקר, יורדים לרחוב והשלט 'סגור' מתנוסס על העסק השכונתי. "מגיעה שעת צהריים והמסעדה בה אתם מבקרים אחת לשבוע סגורה גם היא, הספר שאהבתם ללכת אליו להסתפר אף הוא סגור, עו"ד שלכם גם היא סגרה את העסק, הקוסמטיקאית, הסטודיו לאימונים שלכם נעול, הפאב, בית קפה, חנות הנוחות, כולם סגורים כי הם לא שרדו את המשבר". איך מונעים מהתרחיש העצוב הזה להתגשם? צו 8.
1 צפייה בגלריה
צו 8 למען העסקים
צו 8 למען העסקים
צו 8 למען העסקים
(צילום: באדיבות איגוד בעלי העסקים במודיעין מכבים רעות)
מדובר ביוזמה חשובה של חלק מתושבי העיר, ביניהם חברות המועצה עדי מן ועדי בן אברהם, יו"ר "אנחנו הצעירים" אור גרינפלד והיזם משה פורת למען העסקים בעיר. היוזמה נקראת "צו 8 למען העסקים בעיר", ובמסגרתה הם מעודדים את תושבי העיר לרכוש היום מהעסקים בעיר, ולקבל את המוצר כשהעניינים יחזרו למסלולם אחרי הקורונה.
על פי ההצעה, בעל העסק יציע שוברים מוזלים ברכישה מראש באמצעות פייבוקס או בטלפון - ישירות מול הלקוח וינפיק לו אסמכתא המאפשרת לו להגיע בעתיד, ולקבל את מה שרכש. זו יכולה להיות תספורת, מנת פלאפל, כוס בירה וכדומה.
"צריך להבין, שמשמעות המצב היום היא לא רק עניין פרטי של בעלי העסקים, אלא נוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו, ובאיך העיר שלנו תראה בקרוב", מסבירים יוזמי הרעיון.
כעת הם קוראים לכם, תושבי מודיעין, ומדגישים: "כדי שהמיזם הזה יעבוד, אנחנו צריכים את כל בעלי העסקים המקומיים איתנו ובמקביל קוראים לתושבים להראות סולידריות חברתית. זאת מלחמה, לא רק על הפרנסה של בעלי העסקים, אלא גם על איך תראה העיר הזאת ביום שאחרי הקורונה".