2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
בתקופת משבר, במציאות שהיא כל כך דינמית ומלאה בחוסר ודאות, אני ממליץ לכל ארגון, קטן כגדול, להתחיל לחשוב ולפעול כמו סטארט-אפ. לפתח גמישות, מהירות, תעוזה, יכולות יזמות, יצירתיות ולהוביל שינויים. הנה שבעה טיפים להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה.
1. לעשות לעשות לעשות. המציאות משתנה יום-יום ומכריחה אותנו להיות מהירים. לא לחכות למושלם - לעשות את הנכון. ארגונים בירוקרטים שמקדשים את תהליכים ואת הנהלים על פני יוזמה וחדשנות, מתקשים מאוד להתמודד עם הדינמיות הזאת. זה הזמן לפעול טקטי, נקודתי ולא אסטרטגי.
2. התייעלות מהירה. הרבה פעמים כשרוצים לייעל, מחפשים פתרונות חדשים והזדמנויות. בתקופה זו אני מציע להתרכז בהתייעלות לטווח הקצר על ידי התמקדות בערוצים הקיימים. למצוא את הנקודות על שרשרת תהליך הרכישה שניתן להשפיע עליהן - אחוז אחד של שיפור בנקודות מסוימות עשוי לעשות את כל ההבדל.
3. ניסוי וטעיה. במציאות הדינמית צריך להתנסות גם בתוך הפעילות הקיימת - מסרים שונים, קהלים שונים, צבעים שונים. הקהל השתנה והוא ממשיך להשתנות, לכן זה לא הזמן לעקביות של מסרים, אלא מסרים שונים שלא נוסו עדיין. עוד על כך בטיפ הבא.
4. להכפיל מדידה ולמידה. אנחנו תמיד מודדים הכל, בטח בדיגיטל וכולנו כבר אלופים בזה. אבל עכשיו זה הזמן להכפלת היכולת הזאת. למדוד וללמוד, שוב ושוב, לשנות תוך כדי תנועה (מהירות כבר אמרנו). מדידה רבה ולמידה מהירה יעזרו לנו גם לחסוך משאבים יקרים כי אנחנו נעצור מסרים פחות מוצלחים בזמן ונתקדם בזריזות למדידה הבאה.
5. להתחבר למציאות. לא חייבים לתקשר "חוזרים לשגרה!", תו תקן סגול או להציג ויז'ואלים של כפפות ומסיכות. בהחלט חשוב שהצרכן שנתקל בפרסום יבין שמדובר בפרסום עדכני ולא אחד שאולי לא רלוונטי - הרבה חברות עדיין לא חזרו לפעילות. ממליץ לשלב מסר של "בטוח", כך הצרכן מבין שהפרסום עדכני וגם קיבל חיזוק לביטחון.
6. בחברות רבות, תקציב השיווק צומצם - זה הזמן להשתמש במשאבים שהם לא כסף כמו משאב הזמן ויצירתיות. תפנו זמן לסיעור מוחות ויציאה מהקופסא, תרתי משמע. צאו פיסית לשטח, לסניפים, תקשיבו ללקוחות, לאנשי המכירות. זה תמיד נכון, ועכשיו יותר מתמיד.
7. זה הזמן להשקיע בלקוחות הקיימים. ארגון בריא מייצר 20% מהעסקאות מתוך הלקוחות הקיימים. קחו את זה כבנצ'מרק ויעד. לקוחות קיימים הם האוהדים הכי טובים שלכם, השגרירים שלהם ואנשי המכירות הכי טובים שלכם - תקשרו איתם, תשקיעו בהם, תתגמלו אותם. זה משתלם.
2 צפייה בגלריה
דני רוזנברג
דני רוזנברג
דני רוזנברג
(יח"צ)
הכותב הוא דני רוזנברג, מנהל מחלקת השיווק של חברת אמריקן לייזר, המובילה את שוק הטיפולים האסתטיים בישראל.