2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את הרצון של הממשלה לעזור לעסקים הקטנים והבינוניים, במהלכים שמתבטאים בהקצאות תקציבים לקרנות שונות וכן מהלכים רגולטורים אשר סיבתן הגברת התחרות לאשראי הוגן. אכן, אנו עדים לשלל פתרונות הקיימים בשוק. זה אולי נשמע כמו חלום, אך למרבה הצער, ישנם מספר אתגרים שהיזמים והעסקים צריכים להתמודד עימם כאשר הם מנסים להשיג את ההלוואה הנכספת עבור העסק שלהם.
2 צפייה בגלריה
אלי קלדרון
אלי קלדרון
אלי קלדרון
(צילום: דויד גראב)
ראשית, לא כל עסק קטן זכאי הלוואה, ישנם קריטריונים שיש לעמוד בהם. בנוסף, תהליך קבלת ההלוואה מחייב איסוף נתונים וניירת אינטנסיבית ועשוי לאלץ לקוחות פוטנציאליים לחכות שבועות או חודשים לפני שהם מקבלים go או no go, ואף יותר לכדי אישור סופי והזרמת ההלוואה בפועל.
בכל זאת יש כמה דרכים אשר עסקים יכולים להאיץ את התהליך. הנה 6 דרכים שעשויות לייעל את התהליך ואת הסיכויים שלכם לקבל הלוואה:
1. תדאגו להנהלת חשבונות עדכנית ומסודרת
בראש ובראשונה, לשמור על דוחות עדכניים ככל שניתן וזמינים לצורך העברה לבחינה . תהליך היישום יהיה מהיר וחלק יותר ככל שהנתונים החשבונאיים הרלוונטית מעודכנים ונמצאים בהישג יד, חשוב לעסקים לעבוד עם מערכת פנימית או באמצעות תוכנה חשבונאית לצורך שיטות הרישום של ההכנסות וההוצאות.
2. לשמור על דירוג אשראי גבוה
בנוסף למעקב אחר המסמכים שלכם, הקפידו לשלם את החשבונות בזמן. כעת שחוק דירוג אשראי נכנס לתוקף תצטרכו לפגוש סוגים של קריטריונים באשראי, ולכן חשוב לקבל את דירוג האשראי הטוב ביותר האפשרי. הימנעו מחריגות בחשבונות או מתשלומי הלוואות באיחור. בעוד שלבנקים ולגורמי המימון השונים יש דרישות חיתום שונות, דירוג אשראי טוב הוא חלק חיוני של התהליך.
3. לדעת לאן הכסף ילך – מה מטרת ההלוואה?
האם לרכישת ציוד ומכונות? או לרכישת משאית? או אולי פשוט צריך את ההון כדי לבצע יבוא ולהצטייד במלאים. לא משנה מה המטרה, אתם חייבים לשלוט ולהסביר היטב את שימושי ההלוואה ומה עתיד לקרות לעסק שלכם ביום שאחרי קבלת ההלוואה (תקציב). לבנקים ולגורמי המימון יש דרישות וקריטריונים שונים בנוגע לשימוש בכספי ההלוואה - הקפידו לשאול את גורם המימון על מסלולי הלוואה רלוונטיים לפני שתתחילו.
4. להציג תזרים מזומנים מספק כדי לשלם את ההלוואה
אם יש לכם עסק קיים, הבנקים וגורמי המימון רוצים לראות שיש לעסק שלכם עודף מספק של תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בכדי לשלם את תשלומי ההלוואה החודשיים. ניתוח הנתונים כאמור יתבצע על ידי ניתוח תזרים העבר של העסק וכן הישענות על תזרים המזומנים העתידי לאור תקציב העסק.
בעסקים בשלב ההקמה, העסק אמור להיות מסוגל להציג תחזיות פיננסיות מפורטות, לרבות תוכנית פיננסית אשר ממחישה בבירור כיצד העסק מסוגל לבצע את לעמוד בתשלומי ההלוואה החודשי.
5. ספרו על עצמכם - תארו בהרחבה את הרקע המקצועי שלכם
גם אם גורמי המימון מעוניינים בעסק שלכם, אחד השיקולים הוא התרשמות מכם כיזמים ומהניסיון שלכם. חשוב להציג את הרקע המקצועי שלכם בדרך הרלוונטית לעסק אשר יחזה שאתם עומדים להצליח. אם אתם כבר בעסק זמן מה ויש לכם רקע משמעותי בתעשייה שלך, חשוב להציג את זה בבירור.
6. להבין שכל גורם מימון חושב באופן שונה
בעוד שבהלוואות בערבות המדינה יש קריטריונים ספציפיים לזכאות, לא לכל בנק או לגורם מימון חוץ בנקאי יהיה תהליך חיתום זהה. לאחר שזיהית כמה מלווים פוטנציאליים טובים, יש לברר מראש את הקריטריונים הספציפיים שלהם לתהליך. נסו לברר מי הם הלקוחות המתאימים ביותר לכל גורם מימון וכך תדאו למי לגשת באופן המיטבי.
הכותב הינו אלי קלדרון, מנכ"ל שותף בקבוצת סטרשנוב קלדרון בע"מ אשר עוסקת בליווי כלכלי וגיוס אשראי.