בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה בשבוע שעבר נגד 'רמי לוי שיווק השקמה'. הסיבה: פועל בניגוד להבטחה שלו לקונים.
"רמי לוי שיווק השקמה - סל הקניות הזול במדינה". סיסמה זו מלווה את רשת המרכולים של לוי, ששמה לה למטרה למכור סלי מזון במחירים מוזלים. אלא שלטענת לקוחות רבים, בפועל סיסמה זו אינה נכונה. בבקשה לתביעה ייצוגית, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים, נטען כי בניגוד להבטחה, מחיריהם של מוצרים שונים יקרים באופן משמעותי בהשוואה לרשתות אחרות.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
( צילום: שלומי כהן)
בבקשה לתביעה ייצוגית, שהוגשה על ידי צרכן המיוצג על ידי עו"ד יצחק מירון, נכתב כי הצרכן התעניין ברכישת סט סכינים שהוצע בהנחה גבוהה ובמחיר של 99 שקל במקום 239 שקל. "בהאמינו כי אכן המוצרים באתר הנתבעת נמכרים במחירים הזולים במדינה רכש התובע באמצעות אתר הנתבעת את המוצר", לשון הבקשה. "לאחר שהמוצר הגיע לביתו והוא החל להשתמש בו, התעוררו בליבו ספקות באשר לכדאיות הרכישה, ומבדיקה שערך הסתבר לאכזבתו הרבה כי הוא הוטעה וכי בניגוד לפרסומי הנתבעת, המחיר ששילם עבור המוצר רחוק מלהיות 'הזול במדינה'".
כבר בשנת 2007 דרש הממונה על הגנת הצרכן מרמי לוי להציג ראיות כי סל הקניות ברשת הינו הזול במדינה, ובמידה שלא - לחדול משימוש בסלוגן. בתגובה לכתבה שפורסמה אז באתר 'גלובס' הגיב לוי: "כשחצי חינם קורא לעצמו בשם שכזה זה אומר שהוא תמיד חצי חינם?"
בבקשה לייצוגית נדרש כי רשת המרכולים תפצה את חברי הקבוצה שנפגעה מרכישת המוצרים בסכום של 2.5 מיליוני שקלים.
את תגובתו של רמי לוי לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הכתבה.