רוב הנשים שיוצאות בגיל 50 ומעלה לשוק הפנויים-פנויות יודעות מה הן מחפשות בגבר. הן כבר עברו מערכות יחסים בחיים, חלקן הגדול גרושות, חלקן הקטן אלמנות, והן מאוד רוצות למצוא את גבר חלומותיהן.
אחת מהטעויות שנשים בגילאים האלה עושות היא לאפשר לטראומה מהקשר הקודם לטרפד את הסיכויים שלהן למצוא אהבה חדשה.
חומות הגנה יכולות להיות דבר נפלא כאשר הן מגיעות באריזות קטנות ובמינונים נכונים. אבל ברגע שחומות ההגנה הללו גורמות לאישה לפסול מראש על זוטות, או לשפוט מהר מדי, היא בעצם חוסמת לעצמה במו ידיה את האפשרות לפתוח בפרק ב' אמיתי.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
טעות נוספת שנשים בגיל הזה עושות היא למכור את עצמן בזול. רבות מהן יוצאות מהגירושים עם דימוי עצמי נמוך וחושבות שבגילן יהיה להן קשה מאוד למצוא מישהו.
אז נכון, הן לא נראות כפי שנראו כשהיו בנות 20, ונכון שהן שומעות לא מעט סיפורים מחברותיהן על הפנויים הלא אטרקטיביים שמחפשים טרף קל ב"שוק", אבל כיוון החשיבה צריך להיות, שזה לא אומר כלום. ברור שיותר קשה למצוא אהבה בגיל כזה, אבל עובדה שיש המון נשים שכן מוצאות אהבה, מטפחות זוגיות חדשה ומרגישות נאהבות ומאושרות עד הגג.
העצה החשובה שאני יכולה לתת לכן היא: אל תתנו לחוסר הביטחון להשתלט עליכן.
נשים יקרות, תזרמו, תיהנו, תאמינו שמגיע לכן להיות בזוגיות בריאה, כייפית ומפרגנת.
בגיל 50 אתן כבר פטורות מהלחץ שיש לנשים, שרוצות להביא ילדים לעולם או להקים משפחה. כל מה שאתן רוצות זה למצוא חבר, שתוכלו להרגיש איתו טוב, ליהנות ממחיצתו ולבנות איתו פרק ב' ממלא, משמח והדדי.
והנה כמה עצות קטנות לדרך:
קבעתן דייט? בואו אליו בגישה חיובית. היא תיצור אווירה טובה שתורגש מצדו השני של השולחן, אצל הפרטנר. אם תפגינו שליליות והיסוס זה מיד יחזור אליכן בבומרנג.
כדאי לקבוע את הפגישה במקום שקט, לא הומה מדי, בלי מוזיקה רועשת.
אל תגזימו עם המידע. אין צורך מיד לפרט למה התגרשתן ועל מי אתן כועסות. הפגישה הראשונה צריכה להיות קלילה, נעימה וזורמת. את השאר – תשאירו להמשך.
הצטיידו בהומור, ובעיקר בהומור עצמי. זאת שיטה מצוינת לשבור את הקרח ולהביא נינוחות אל המבוכה הראשונית.
אל תעגלו כלפי מטה את הגיל ואל תשלחו תמונה עתיקה. פגישות שיתחילו 'על העוקם' עם חשיפת 'השקר', נועדו לכישלון בהמשך. אמון נבנה מן הרגע הראשון. אמרו מה גילכן – ותרגישו טוב איתו. את הכל הרווחתן ביושר.
ולסיום, סליחה על הקלישאה, אבל זכרו: לכל סיר יש מכסה. החיים יכולים להתחיל מחדש בכל גיל.
זה רק 50. יש עוד כל כך הרבה למה לצפות..
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית למעלה מ-25 שנה ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר"
www.doo-lev.co.il