תלך, תיקח, תביא, תוריד, תרים, תעשה, תבוא, עוד, מספיק, תיסע ,תחזור, תבלע, תקיא…לסבא וסבתא תפקיד חשוב מאוד בתקופת החופש הגדול. יש הרבה ציפיות מכל הגורמים המעורבים ולפעמים, אם רק נדע רגע לעצור ולקחת אויר לעצמנו, נוכל לפתור את כל המתח שעולה וגואה. אז רגע לפני החופש - קחו שניה לעצמכם ותקראו את ההמלצה שלי.
"כל היום אני מקבל משימות", הוא נשמע כל כך כעוס.
מי שהציעה לו להפגש איתי היתה ביתו, שבמקרה אני גם מכירה. "משהו עובר על אבא שלי", היא אמרה לי יום אחד, "הוא עצבני כמו שמעולם לא ראיתי אותו".
בפגישה הוא מספר לי על קריירה מפוארת וחשובה באחד המפעלים הביטחוניים בארץ, על הצלחותיו שם ועל תחושת המשמעות והשליחות שהיתה לו כל עבד שם. כשיצא לפנסיה חשב שהוא הולך לפרוח - הולך להגשים חלומות, ללמוד לצייר (חלום ילדות), להפגש עם קבוצת חברים ישנה, אולי אפילו להקים קבוצה משלו. הוא מצא את עצמו בדיוק במקום ההפוך. כל היום הוא עושה משימות - עבור אישתו, עבור ילדיו, עבור נכדיו. הוא נשאב לתוך חיים של משימות שלא עליהן חלם. הוא הרגיש פתאום כמה חייו מצטמצמים עבור עצמו וכמה הוא "כפוף" לכל הסובבים אותו.
במפגשים משפחתיים כשניסה למחות, חש שהמשפחה תופסת את דבריו בצחוק וחש כאילו לגלגו על חלומותיו.
"במילא אין לך מה לעשות עם כל הזמן הזה…", התריסו בפניו.
לאט לאט התחיל לחוש זועף, עצבני, קצר רוח ו'קצר'. הרגיש שהוא עובר לעבוד על אוטומט - וזה נגד את כל תפיסת עולמו. הוא חש מבולבל משום שמצד אחד רצה ושמח לעזור למשפחתו ומצד שני הרגיש שהוא מוותר על עצמו.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
בעבודה המשותפת שלנו הוא למד איך לחלק את הזמן שלו. איך לעמוד על כך שיש לו שעות שהן רק עבורו ושעות שהן עבור הכלל. איך להעביר את המסר למשפחה לא ממקום כועס כי אם ממקום של שיתוף. איך כולם יוצאים מרוצים מהפלונטר המשפחתי שנוצר - ולא משום כוונה רעה של מי מהצדדים. ולמה אני מספרת את כל זה? לפני שאתה עושה לאחרים, תעשה קצת לעצמך!
אני מאמינה שזמן איכות פרטי, אישי, שאינו כולל את בן או בת הזוג או המשפחה המורחבת, יכול להביא אנרגיות חדשות ומעוררות. ההחלטה "לפרגן" לעצמך בלבד תניב צרכים חברתיים חדשים. כשאנחנו מלאי אנרגיה ומרגישים טוב עם עצמנו, אנחנו חולקים זאת עם הקרובים אלינו. היכולת לדעת למנן בין הצרכים האישיים והצרכים הזוגיים או המשפחתיים היא נכס. אפשר ללמוד לעשות זאת. אל תוותרו לא על עצמכם, לא על הזוגיות שלכם ולא על משפחתכם. אפשר גם וגם וגם. אפשר!
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313.