נגמרה תחרות האירוויזיון ובמקביל הוצאתי משחק חדש. אני מספרת את זה כי כששומעים משחק זה ישר מתחבר לניצחון. אז זהו, שלא! למה כל כך חשוב לנו לנצח? האם ניצחון האחר הוא מה שמדרבן אותנו? האם ללא ניצחון לא נכנס למשחק והאם החוקים הללו חלים גם על זוגיות?!
מי לא שמע על המושג "מאבק כוחות"? מאבק כוחות הוא סוג של משחק, סמוי או גלוי שמתנהל בתוך סיטואציה שבה נמצאים שני אנשים ויותר.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
הרבה פעמים בקליניקה המושג הזה הוא מרכזי בבעיות שעולות מצד בני הזוג. אם אני מוותרת - הפסדתי. אם אנחנו מתווכחים על משהו - זה לא כוחות כי הוא יותר דומיננטי. אם אני מנצחת בקרב - אני מפסידה בקשר.
הגישה הרווחת ולרוב גם המיושמת היא שכל הקשרים שלנו מונעים מתוך אינטראקציה תחרותית שמקדמת את האחד על פני השני. יש מקומות שזה באמת מקדם, מקפיץ למעלה, מאפשר ניצחון ויש מקומות שזה הדבר ההרסני ביותר שיכול להכנס לתוך קשר זוגי.
למשל, מישהי נמצאת בקבוצת נשים מפוארת בפייסבוק ,קבוצה של סבתות. הן נפגשות ושמחות, רוקדות, מדברות, שרות - חיות במלא העוצמה. הוא מרגיש שזה גוזל את הזמן שלהם ביחד, אף פעם היא לא יצאה בלעדיו, הוא מרגיש פחות חשוב - הוא יראה לה מה זה! היא לשם לא תלך!!!
אז במניפולציות של מאבקי כוח סמויים הוא מפעיל עליה לחץ שבסופו היא מבינה שהמחיר של לצאת למפגש כזה גבוה מההנאה שבסופה תחווה שם. דיברנו על זה -מה מפריע לו, למה הוא מונע ממנה הנאות שהן רק שלה, מה מפריע או מפחיד אותו והאם הוא מקבל הביתה אישה מאושרת יותר כשהולכת לשם וכך גם הוא יוצא נשכר. פירקנו את מאבק הכוחות הזה בינהם ואין איסור של ללכת או לא.
הם מדברים על הצורך שלה לצאת ולמלא מצברים, על החשש שלו וגם קצת הקנאה להשאר לבד בבית כשהיא חוגגת עם חברותיה ועל ההשלכות החיוביות שיכולות לקרות כשתצא לבלות.
מה שהתחיל כמאבק כוחות מעליב, כוחני ומסרס - הפך להיות תקשורת מאפשרת, מבינה, מכילה ומתגמלת.
אז רגע לפני שאתם נכנסים לקרב הזה, שמה שלא יקרה תצאו מופסדים בסופו, אפשרו לעצמכם לצאת מהמונח המיליטנטי, תניחו את הנשקים, את החרבות ואת המגינים ופשוט דברו על זה.
ואם לא הצלחתם לבד, בואו לדבר על זה עם איש מקצוע.
על חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשרבמייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313