"היי נעמה. אני לא מאמינה שאני מודה בזה אבל הרגשתי שאני חייבת לפרוק. מאוד התרגשתי מהאתגר שפרסמת אבל אני מודה שאני פשוט לא מצליחה לעשות אותו וזה ממש מבאס אותי. גיליתי שאני מתביישת מבעלי! מתביישת לתת לו נשיקה. איך זה הגיוני? יש לנו שלושה ילדים והייתי בטוחה שאנחנו מכירים אחד השני כל כך טוב. המסקנה הזאת ממש מוזרה ומציקה לי. מה אפשר לעשות?".

1 צפייה בגלריה
חפשו את הפרפרים
חפשו את הפרפרים
חפשו את הפרפרים
(צילום: shutterstock)
את ההודעה הנ"ל, ועוד כמה דומות לה, קיבלתי לאחרונה בפרטי בעקבות אתגר אינטימיות שפרסמתי בקבוצת נשים גדולה. בקבוצה הזאת אני משמשת כיועצת זוגיות והחלטתי לאתגר בה את הנשים. אחת ליומיים אני מעלה אתגר אינטימי כלשהו, מעין שיעורי בית. חברות הקבוצה אמורות להרים את הכפפה ולבצע. מטרת האתגר היא להחזיר את האינטימיות והפרפרים לתוך הקשר הוותיק. זה אומר: לחזור להיות גם זוג ולא רק צוות שמנהל בית.
פרפרים? כן. אמיתיים. כאלה שמרגישים בעיקר בדייטים הראשונים.

להתנשק ולא לתת נשיקה. ויש הבדל! גדול!

המשימה הראשונה הייתה לא לשתף את בן הזוג באתגר ולפני שהוא יוצא מהבית לתת לו נשיקה. אמיתית. עם לשון. לא לרפרף עם השפתיים אלא ממש להתנשק.
על פניו זאת נשמעת משימה בנאלית ופשוטה.
אבל מסתבר שלא. היו בנות שלא היו מסוגלות, היו בני זוג שלא הבינו מה קרה והיו גם כמה שאמרו שלא ממש ניסו כי התחילו להתרגש ולצחקק.
אז כן, להתרגש ולצחקק הייתה בדיוק המטרה של האתגר. זאת בדיוק ההרגשה שרציתי לעזור להן לשחזר. ועדיין, מפתיע לגלות שאנחנו מכירים היטב את בני הזוג שלנו, מזהים כל חלק בנשמה וכל חלק בגוף, מתפעלים ביחד בית ומשפחה, חולקים רגעים אינטימיים – אבל כשזה מגיע לנשיקה – פתאום מתביישים.

להכיר מחדש

אז מה אני מציעה? תחשבו מה חסר לכם מתחילת הקשר ותתחילו לעבוד. פתק קטן על המראה, שוקולד על הכרית, להגניב אחד לשני הפתעה לתיק. ואפשר גם להחליף את אחת ההודעות מסוג "לא לשכוח לאסוף את הילד מהחוג" ל"רק רציתי להזכיר לך שאתה בן זוג מהסרטים".

מה הלך לאיבוד?

המשימה נשמעת מאתגר? יותר מאתגר לנסות לגשר על הפערים אחר כך.
יותר מאתגר לגור בבית עם בן זוג ולתפעל איתו את אותו המפעל שנקרא בית. מפעל שכל אחד יודע בדיוק מה התפקיד שלו, מה השעות שלו ומה מצפים ממנו. מפעל בו כל אחד יודע באיזה שבת הולכים לאכול אצל איזה מההורים, איזה חג עורכים איפה, מה הנקודות הרגישות של בן הזוג ואיזה ערב מיועד לבילוי זוגי. ועדיין, משהו בזוגיות ובאינטימיות הולך לאיבוד. מסתכלים על בן הזוג ולא ממש מבינים מה הקשר בינו לבין ה"חבר הכי טוב" שאיתו התחתנו. ואז גם מקנאים בזוגות חדשים שמתרגשים אחד מהשני. זה שלב שבו כשאני מציעה לזוגות לחזור למחוות של תחילת הקשר.

זוג רומנטי, לא רק תפעולי

אז תפתיעו: תנו את נשיקת הנשיקות בבוקר לפני היציאה לעבודה. גם אם אתם מתביישים ומצחקקים, זה סימן שזה עובד. כי הרי לא רק הנשיקה היא העניין, אלא גם תחושת השחזור, ההתרגשות שמזכירה נשכחות. החזרה לסטטוס של 'זוג' ולא רק לצמד שמפעיל את הבית. בהמשך שבו אחד עם השני ונהלו ביחד שיחות על רצונות, העדפות ואפילו פנטזיות.
תתפלאו לאיזה תגליות תוכלו להגיע.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. באתר:
http://www.naamatzobel.com בפייסבוק: http://www.facebook.com/naamacounseling