תחשבו שהייתן יוצאות לבליינד דייט, רק במקום שתוכלו להגיד ״לא מתאים לי״, מכריחים אתכן לענוד טבעות נישואים, לגור יחד, לטוס לחו"ל, לפגוש את כל המשפחה והחברים, ואם אפשר בבקשה, תעשו את זה עם חיוך ובכיף מול המצלמות. אה, וגם בידיעה שבהמשך כולם ינתחו את ההתנהגות שלכם, ולווידוא הריגה יכתבו את דעתם בטוקבקים ארסיים. איחלתי לחיילת בהצלחה.
2 צפייה בגלריה
הגר וניר
הגר וניר
הגר וניר
(צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון", ערוץ 12)
אני מאמינה גדולה בחזרה לקשר אחרי פרידה. ראיתי מקרים רבים כאלה אצלי בקליניקה. לפעמים אנשים צריכים לעכל קצת אחד את השני בנפרד כדי להבין ששווה להם לקחת את כל החבילה. כשחוזרים שוב, זה מגיע ממקום שלם ולא מתוך פשרה.
כמובן שאי אפשר לדבר על נושא מבלי להזכיר את ניר והגר.
אז ככה: אני אוהבת את הגר! אהבתי אותה מתחילת הסדרה ועד הפרק האחרון והמחויך. למה? קודם כל כי היא עשתה שירות מצוין למסר: זוגיות היא שפה קשה! צריך ללמוד אותה. צעד צעד. לפעמים האביר על הסוס הלבן מגיע בדמות "הבחור הרגיל והטוב שלא תיארתי לעצמי שאותו חיפשתי".
להגר היה קשה והיא נפלה בכל הקטעים שמפילים אנשים רבים. היא חיפשה התאהבות "כמו בסרטים ובלי כל הבעיות שהיו בעבר" ונבהלה בהתחלה. כן, חודשיים זאת התחלה. הגר לא בעייתית. היא באמת הייתה בסיטואציה לא פשוטה - רווקה בגיל מאוחר, רגילה מכורח הנסיבות לחיות לבד, עם עבר של המון אכזבות, נזהרת מאוד לא להיפגע שוב, חווה הרבה פחדים, מתעמתת עם כל השדים שלה, וכל זה מול מצלמות.
אז מה השתנה? הלחץ ירד והמסקנות שקעו.
2 צפייה בגלריה
נפרדים וחוזרים
נפרדים וחוזרים
להיות בנפרד כדי להבין ששווה לקחת את כל החבילה
(צילום: shutterstock)
כמו בקשרים זוגיים רבים, הגר וניר תפסו כל אחד את הצד שלו. ניר תפס את הצד המכיל והרגיש והגר ננעלה בתוך הצד הקשוח והמפוחד. במצב כזה מאוד קשה לנהל קשר זוגי, והתוצאה: טנגו. צעד קדימה ושניים אחורה.
בתום הצילומים קצת התחלפו היוצרות. להגר ירד הלחץ וגם נפל האסימון, היא הבינה שהפסידה בדיוק את מה שתמיד חלמה עליו: זוגיות מכילה ורגועה שמקבלת אותה בדיוק כמו שהיא. ניר לעומתה, תפס את הצד השני ונכנס לפחדים מוצדקים לגמרי. ומה צריך כדי שזה יעבוד? רצון, זמן וסבלנות.
לגבי ניר: אני בטוחה שגם הוא הגיע עם משקעים מהעבר. ברור שגם לו המציאות התנפצה בפרצוף כשהבין שבת הזוג שמולו לא מצליחה לשחרר והתהליך שהוא תכנן לעבור הפך להרבה יותר קשה, מורכב ומצריך התמודדויות כמו: הבלגה על עלבונות, חוסר ודאות וחוסר שיתוף פעולה. לעבור תהליך זוגי בתחושת בדידות זה קשה. הרצון של ניר, העוצמות שלו והתמיכה שקיבל בתהליך, ללא ספק עזרו לו לצלוח את האתגר בגבורה (ובאבירות!).
האם זה יכול עכשיו לעבוד? בהחלט כן. כשכל אחד באמת רוצה להיות עם הצד השני ובאמת מוכן להיפתח, אני מאמינה שיכול לצאת קשר טוב, בשל, מכיל, יפה ומרגש. אני חושבת שהיות שהם עברו המון בתקופה קצרה, לפעמים יש גלי משנה לצונאמי. לכן חשוב שיהיו מודעים יותר לתקופות מאתגרות שבוודאי יגיעו ויתייעצו במידת הצורך. מישהו מבחוץ תמיד יודע יותר טוב לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית, להוריד את הלחץ ולחדד את התקשורת.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. חפשו אותי בפייסבוק