עוף ביצות מסוג כפן הובא לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים.
1 צפייה בגלריה
גיד התעופה נפגע. הכפן
גיד התעופה נפגע. הכפן
גיד התעופה נפגע. הכפן
(צילום: באדיבות הספארי)
הכפן, ששמו ניתן לו בשל מראה המקור שלו הדומה לכף, נמצא בבריכות הדגים שבעמק חפר.
בעזרת המקור הייחודי הכפנים מסננים את המים ומשאירים בפיהם רק את המזון.
צילום הרנטגן הבהיר לד"ר אלעד סמיט כי קיימת פגיעה קשה מאוד בגיד התעופה. ואם לא די בכך, מצבו הגופני של הכפן הלך והידרדר והוא הובהל במהירות לחדר הטיפול הנמרץ וחובר לנוזלים ולחמצן.
קראו גם:
"קרע בגיד התעופה", הסביר ד"ר סמיט. "הוא מצב חמור וברוב המקרים מאוד קשה לאחות את הקרע ולהחזיר את הכנף לתפקוד מלא. עלול להיווצר נזק בלתי הפיך שמקטין את הסיכוי לשוב אל הטבע.
"בנוסף, הכפן היה במצב כל כך טראומתי שהוא לא הצליח לאכול לבדו והמטפלים נאלצו לתת לו זונדה כדי שיאכל. במשך שבועות עבר הכפן בטיפול אינטנסיבי ולאט לאט חזר לאכול בכוחות עצמו.
"בזכות הניתוח ומשחות שונות שנמרחו באזור הפציעה שבצוואר הפצע כמעט נעלם לחלוטין. המטפלים הקפידו להשתמש גם בתרסיסים הוליסטיים שנרקחו על ידי המטפלת ההוליסטית בבית החולים, מיכל בן צבי, ושמחו לראות שהמצב הולך ומשתפר.
אבל גיד התעופה, כפי שהמטפלים צפו, לא השתקם. במבחן תעופה שנערך לכפן על ידי המטפלים הם לא יכלו להתעלם מכך שהוא מתקשה לעוף.
הפעם, הוחלט שאף על פי שהוא חזר להיות חיוני, התחזק, אוכל בכוחות עצמו ונראה מצוין, קיימת סכנה להשיבו לטבע מחשש שלא יצליח לעוף ולכן הוא הועבר למתחם עופות ביצה בגן החיות התנכ"י שנחשב לבית נהדר שיאפשר לו חיים נוחים למרות המגבלה הגופנית שלו.