רו"ח שלי צימינו כהן, 39, משוהם, ידעה כבר מילדות מה היא רוצה להיות. הנערה העוצמתית שנולדה בגבעתיים וגדלה בנס ציונה, שמספרת כי תמיד הייתה דעתנית, "למעשה מאז שאני זוכרת את עצמי", אהבה מאוד מספרים, הגיעה לפיקוד בתפקיד קרבי סמוך לגבול בחיל המודיעין והחלה את לימודיה מיד אחרי השירות, נחשבת כיום לאחת מרואות החשבון המבריקות.
2 צפייה בגלריה
שלי צימינו כהן
שלי צימינו כהן
שלי צימינו כהן
(צילום: פרטי)
"אני חושבת שעוצמה נשית מתבטאת כבר בקטנות", היא מנסה להסביר כיצד הסטאז'רית שזה אך עתה סיימה את לימודיה המפרכים בראיית חשבון התברגה מייד בחברות בכירות ויוקרתיות, "כשאדם, ובטח אישה, יודעים מה שהם רוצים לעשות, ויש להם את היכולת גם ליישם זאת מבחינת האופי ומהות שלהם, שום דבר לא יכול לעצור אותם.
"מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד הייתי דעתנית. אומרת מה שעל לבי, ובעיקר לומדת. זה נכון שתמיד נמשכתי למספרים, מתמטיקה וכל המקצועות הריאליים, הייתה לי תשוקה לא מוסברת לכך, אולי בגלל העובדה שאני באופיי אדם שרוצה תשובות ברורות לכל דבר, גם למה אני הולכת לעשות בחיים. אני מרגישה בנוח כשיש משוואה שאם את הולכת בה נכון את מגיעה לפתרון אחד, לא בכאילו, לא אולי גם לא ליד, אלא תשובה אחת".
אחרי שירות משמעותי כאמור, היא חוותה את מה שחווים בגילאי אחרי צבא, "אבל לא התברברתי מדי", ומייד הוציאה פסיכומטרי וניגשה ללימוד ראיית חשבון במכללת רופין: "אלו היו ארבע שנים מפרכות ואינטנסיביות", היא נזכרת, "אבל אני רגילה לעבודה קשה, ינקתי את זה עוד בבית לשני הורים שעבדו מאוד מאוד קשה לפרנסתם. גרנו בדירה קטנה עם שלושה אחים ואחיות וההורים לא החסירו מאיתנו מאומה, גם לא בתמיכה ועידוד ללימודים, כשסופגים דבר כזה בבית יש לך כבר מסלול לחיים, לא משנה מה תעשי, את יודעת שאת תצטרכי לעבוד קשה ושום דבר לא יבוא בקלות".
עם סיום הסטאז', ותעוזה יוצאת דופן, התדפקה שלי בחברות יוקרתיות והציעה את עצמה לתפקיד, מנהלי החברות קלטו כי לפניהם בחורה צעירה עם אמביציה בשמים, חריצות "והרבה ראש גדול", כמו שהיא אומרת, ושכרו את שירותיה. היא עבדה במספר חברות עד שהתמקמה בחברה מאוד ידועה שם העבירה מספר שנים אינטנסיביות כחשבת ראשית, וגם שמה למדה שיעור קטן בחיים אליו לא ציפתה: "החברה הזו נמכרה, כמו שקורה הרבה בחברות כיום בשוק לחברה גדולה אחרת, והם החליטו שהם מביאים איתם את כל מחלקת הנהלת החשבונות הקיימת ופיטרו את כל המחלקה שעמדתי בראשה. מבחינתי זה היה משבר אליו לא ציפיתי, שלפתע, לראשונה בחיי, אני לא עובדת ולא מפרנסת.
2 צפייה בגלריה
שלי צימינו כהן
שלי צימינו כהן
שלי צימינו כהן
(צילום: פרטי)
"אבל במבט לאחור הבנתי שזה היה השיעור הטוב ביותר שלי לחיים וזה מה שהוביל אותי למי שאני כיום. החלטתי, בתמיכת בעלי, שאני ממשיכה הלאה ומתברגת בחברות ההיי טק הגדולות במשק, מאוד חששתי בתחילה, אבל הבנתי שאני יכולה לעשות את זה".
ואכן, רו"ח שלי כהן הצליחה במאמצים כבירים להפוך למנהלת כספים בחברות היי טק רבות במשק, ורואה ברכה גדולה בקריירה החדשה אותה סללה לעצמה: "זה שיעור חשוב מאוד לחיים ולכל הנשים, תשאפו גבוה ואל תחששו, פשוט תובילו ואל תתנו שיובילו אתכן, צאו ללימודים וגם מזה אל תחששו. לי אין ספק שכל אישה שרוצה יכולה להגיע הכי גבוה שאפשר".
מה סוד ההצלחה שלך?
"אני יודעת שחושבים שראיית חשבון זה טבלאות אקסלים ומספרים, זה אולי היה פעם כך תחום 'אפור ומשמים' כביכול, אבל זה לא נכון היום, ולראיה הביקוש המאוד גבוה לתחום. יש אינטרקציה גדולה מאוד ומגע בינאישי בתפקיד, עם רבים מאלו שאת באה איתם במגע, מעובדים בתוך הארגון, דרך ספקים שאיתם מנהלים מו"מ ולקוחות שבסופו של יום מוציאים להם חשבונית. אני חושבת שאם יש לי ייחודיות בתחום הלכאורה אפור הזה זה העובדה שאני מכניסה בו הרבה צבע והרבה מגע אישי עם האנשים והלקוחות איתם אני עובדת. זה לא נגמר בטבלאות, יש מולי אנשים והחיבור שנוצר, הוא זה שנותן מעוף לתחום שלכאורה הוא מספרי ותו לא".
במקביל, כמובן, רו"ח כהן מנהלת גם משפחה לתפארת, בעל שעובד ב- BI בהייטק ושלושה ילדים שעבורם היא מוכנה לעשות הכול: "לא צריכה להיות שום בעיה לנהל חיי משפחה וגם לנהל קריירה מצליחה", היא פוסקת, "זה אומנם מצריך יותר מיקוד, ויותר עמל, אבל זה מספק מאוד ונותן לך אנרגיות לכל אחד מהתחומים האלו".
הקורונה פגשה את רו"ח כהן בהפתעה, וכמו כל דבר שקרה לה בחיים, היא ידעה איך להוציא ממנה את המיטב: "בעלי חלה בקורונה, ומטבע הדברים כל המשפחה הייתה בבידוד. כשהיינו בתקופה הלא פשוטה הזו הבנו שאחד הדברים הנצרכים ביותר זה הסידורים בחוץ, קניות, אפילו מישהו שישלח קצת אוכל ויעשה שמח. עם יציאתנו מהבידוד החלטנו,בסביבה שאנו מתגוררים כיום בשוהם, לשמח אנשים הנמצאים בבידוד בקרבתנו, בהתנדבות כמובן, עושים סידורים לשכנים שלנו, קניות, מוציאים את הכלב לסיבוב וגם עושים שמח עם עוגות, מתנות או סתם מילה טובה. אהבת החינם הזו עושה טוב על הלב".