במשך 4 שעות של נסיעה איטית הקיף איש הקבלה, יצחק אטיאס, 7 פעמים את העיר מודיעין. המטרה: לא להפיל את חומות העיר, כמו בסיפור יריחו הידוע, אלא להציל את העיר ממגיפת הקורונה שפשטה בה. אחרי 35 חולי קורונה שהתגלו בעיר, ושכונה שלמה (אבני חן) שרוב תושביה שוהים בהסגר, האם תיקון קבלי יעזור?
1 צפייה בגלריה
הקבליסט יצחק אטיאס, לוי ובן סעדון
הקבליסט יצחק אטיאס, לוי ובן סעדון
הקבליסט יצחק אטיאס, לוי ובן סעדון
(צילום: פרטי)
את הפניה לאיש הקבלה, יצחק אטיאס, יזמה תושבת מודיעין, ז'קלין כהן אמנית וקוסמטיקאית. בעקבות התפשטות המחלה בשכונה אבני חן בה היא מתגוררת, ומתוך חשש לבריאות תושבי העיר, החליטה לפנות לאטיאס שאצלו למדה תהילים וקבלה. היא ביקשה שיגיע לעיר, ויערוך תיקון מיוחד מרזי הקבלה הקדומה, בדיוק כפי שעשה בשבוע שעבר בעירו פתח תקווה.
על מנת להוציא את התיקון לפועל פנתה כהן לסגן ראש העירייה, אילן בן סעדון. בן סעדון שוחח עמו, והעביר לו מפה שעליה סימן את המסלול המקיף את מודיעין. אטיאס סיפר שהסכים להגיע, ולבצע את התיקון הקבלי ללא תמורה. "אני עושה זאת מתוך שליחות אלוקית, מתוך אהבת האדם ואהבת עם ישראל", אמר.
התיקון החל ביום שני בשעה 15.00. אטיאס יצא ברכבו הפרטי ונסע 7 פעמים בנסיעה איטית סביב העיר, התיקון ארך כארבע שעות. בגמר התיקון נפגש אטיאס עם בן סעדון וכהן, וציין בפניהם כי, "הציק לי מאוד חוסר האחריות. כאשר אני רואה אנשים וילדים רבים הפוסעים בעיר ללא שום הגנה כמו מסיכות וכפפות. אשמח שנבחרי העיר יעדכנו ויפעלו לעדכן את כולם בנושא אחריות אישית וההגנות המתבקשות". את התיקון, הוא מספר שביצע כבר בפתח תקוה, אך לדבריו הוזמן גם לערים נוספות, חוץ ממודיעין.
לאחר ביצוע ההקפות אמר בן סעדון: "ראשית אני מבקש להודות בשם תושבי העיר על הנכונות של איש הקבלה יצחק אטיאס להגיע לעירנו ולבצע את התיקון הקבלי. כאיש מאמין בטוחני כי יש בכך להועיל רבות הן לעצירת התפשטות הנגיף כאן בעיר והן לחולים שחלו במחלה. שמח שעלתה בחלקי הזכות לקחת חלק בכך. לצערי, אנחנו נחשפים יום יום לגידול במספר החולים בנגיף, יותר ויותר תושבים נכנסים לבידוד. נוכל לעבור את התקופה המאתגרת רק יחד, וכל דבר שיכול לסייע ולהועיל אני אברך על כך.
המצב מחייב להישאר בבית ופחות להימצא במרחב הציבורי, אנו נמצאים באירוע מורכב ובידינו הדבר לצמצם את החשיפה והתפשטות הנגיף. אם נפעל באחריות ובאמצעי הגנה כפי שביקש מר אטיאס. מאחל לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי העיר בפרט איחולי בריאות טובה ואיתנה. יחד נעבור את זה".
גם הרב יעקב צי'קוטאי הגיב ואמר כי הוא "מברך על כל יוזמה שיש עימה להטיב עם ישראל ועם תושבי העיר".
צ'יקוטאי הוסיף וסיפר על יוזמה נוספת להבראת העיר: "בהתייעצות עם רבני הקהילות השונות בעיר נקיים ביום רביעי בערב ראש חודש ניסן 'תפילת קטורת' לרפואה כל עם ישראל. נתייצב עם הרכבים בארבע פינות העיר ונישא תפילה לבורא עולם. מאחל רפואה שלמה לכל חולי עמך ישראל ובריאות איתנה. בעזרת השם נעשה ונצליח".
צפו בתיקון שנעשה סביב העיר: