כ-3,000 מתושבי שכונת אבני חן נמצאים בבימים אלה בידוד ביניהם מאות תלמידים. זאת אחרי שמורה מתיכון עירוני ה' נדבקה בנגיף וכמה תלמידים נדבקו אף הם מה שהביא את מספר הנדבקים בשכונה ל-12. החששות עלו כשהתברר שחלק מהנשאים השתתפו בפורימונים השונים בבתי הספר מה שהכניס מאות מורים ותלמידים לבידוד.
1 צפייה בגלריה
עומר פנחס
עומר פנחס
עומר פנחס
(צילום: פרטי)
עומר פנחס, תלמיד כיתה ט' בתיכון עירוני ה', הוא אחד מהתלמידים שנמצאים בבידוד מיום שבת בערב. "כל התלמידים של בית הספר נמצאים בבידוד", הוא מספר, "אחותי גם היתה במגע עם הילדה שחולה ברגע שהם היו בצופים בפורימון וכל מי שהיה בפורימון נמצא בבידוד. עוד מורה מבית הספר היסודי אובחנה כך שכל הבית הוא בבידוד.
"כל המצב מאוד מפחיד. בכל השכונה עבר היום כרוז שהודיע על חיטוי בשכונה וזה היה מאוד לא נעים. אני בבידוד מיום שבת בערב עד יום ראשון הבא בערב. ילדה מהשכבה שלי נדבקה מהמורה שחזרה מחו"ל ונדבק עוד ילד מהשכבה. אנחנו בקשר טוב איתם ומתכוונים להפתיע אותם בסרטון שיעודד אותם. הם נמצאים ביחד באשפוז בשניידר והם מרגישים טוב".
מה אתה עושה בבידוד?
"אני וחברים משחקים בפורטנייט - זה מגבש אותנו ואנחנו מדברים הרבה ונמצאים בקשר. יש גם הרבה קבוצות ווטסאפ. התחלתי לעבוד בעיצוב גרפי ואני מעצב עכשיו בשביל מכבסה. בסך הכל לא משעמם לי אבל זה לא כמו חופש גדול. עדיין לא התחלנו ללמוד, בקרוב מאוד נתחיל ללמוד דרך 'קלאס רום' שאפשר לראות את המורה. גם המורים זמינים בווטסאפ והם דיברו איתנו והתקשרו לשאול איך אנחנו מרגישים. בסך הכל שומרים על המורל, לא דכאוניים ואם יש פתאום מישהו שמתמרמר דואגים להיכנס בו בקטע חיובי ולעודד אותו".